Och så fanns det ingen hejd

Jag har länge tänkt skriva, dragit mig för att skriva av olika skäl. Men nu finns det ingen hejd. Jag har massa oväsentligheter som måste förevigas i text, helst på en blogg, typ denna.
Har på senaste tid blivit smått besatt av Hjalmar Söderberg, allt han har skrivit verkar beröra mig djupt in till benmärgen.

Mig gick livet förbi.

Jag vill mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville.

Man vill inte vara den man är. Man vill vara den man inbillar sig man är.

Man väljer inte sitt öde. Och man väljer lika litet sin hustru eller sin älskarinna eller sina barn. Man får dem, och man har dem. Och det händer att man mister dem. Men man väljer inte.

Känns smått kvasi kulturellt att uttrycka beundran för ovanståendes ord. Men kände att jag ville dela med mig av denna genuina eufori.
Annars då? Mycket som hänt sedan senast. Om jag inte minns fel befann jag mig på Bali senaste inlägget. Det är mer än ett år sedan! Galet. Mycket hinner hända på ett år, mycket kan hända på en dag. Det tycker jag om.
Fick ett mail igår från Usman en kille jag träffade på Bali. Han var en f.d indonesisk proffsboxare och bodde med sin fru och tre söta döttrar i en enkel boning i  huvudstaden Denpasar. Usman jobbade som personlig tränare. Han var och är en av de snällaste människor jag någonsin träffat. Tack vara honom fick jag möjlighet att åka till ytterligare en boxningsklubb för att få sparring med flera duktiga killar.
Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att åka tillbaka igen!
I Malmö sken solen idag. Jag utnyttjade min balkong för första gången för fika syfte. Katta kom förbi på en snabb visit. Nu fattas bara anständiga balkongmöbler.
Hade föreläsning på skolan idag, idrottspykologi på schemat. Mycket intressant och givande.
De  enda ord jag skrev idag var - Påverka det du kan påverka.
Enkelt och koncist för alla er oroliga själar därute. Tåls att tänka på ibland.
Var i Köpenhamn i lördags med H.S.B och vår serbiska stridsvagn. Sparrade sex ronder mot Vinnie Skovgaard. Det är alltid givande, vi är i princip lika långa och väger samma. Hon har match nu den 24, skulle möte en belgiska. Trevligt!
Snart SM. Känner för att gå match nu, trevligt när suget att komma upp i ringen är så starkt!
Sprang en skön kvällsrunda på ribban ikväll. Blev inte attackerad av adhd gäss. Positivt.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0