Den vassaste kniven i lådan

Idag skar jag mig på min nya razer sharp kökskniv från Ikea. Ellen har haft en liknande upplevelse med samma redskap, dangerous.
Kände mig som Gordon Ramsey innan cutet. Det har alltså inte varit fråga om min brist på teknik i köket, det har varit mina redskap som hindrat mig från att briljera i köket. Skönt att äntligen ha fått det bekräftat.


Dagens insikt: Givit upp min över optimistiska syn på fickparkering. Nu är jag realist, stor skillnad. Sparar tid och ångest.



Idag fick jag mina tänder rengjorda hos min kära mor a.k.a tandhygenist.
Det enda som kväser ur hennes munskydd när jag jämrande gapar (så stort jag kan) är - Jag trodde att boxare var tuffa!
Hon var dock nöjd över att jag fortfarande lyckas med bedriften av att aldrig ha fått karies. Som belöning fick jag ett paket tuggummi. Jag fick inte ens möjligheten att välja klistermärke. Hårt.

Dagens tanke: Varför har jag fortfarande inte investerat i en kalender? 

Dagens Hjalmar

Det man har vunnit är ingenting. Det man har förlorat är allt.
God natt
 

Kommentarer
Postat av: Plutten

Skoj Klara! DINA ORD GÖR MIN DAG! Uppdatera nu nu nu nu nu!!! Kärlek<3

2010-05-23 @ 01:54:58
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: jennifer

hejsan!

jag har frågestund i min blogg, om du har lust så får du gärna kika in och fråga något :)

förresten, suuperbra blogg! :D

//thjenni.blogg.se

2011-01-09 @ 18:48:48
URL: http://thjenni.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ont att skära sig :O

2011-01-16 @ 17:31:06
URL: http://fjclausen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0