Nusa Dua

Tja!

Sitter lagom svettig pa ett internet cafe. Mar lite konstigt, kanske atit nagot markligt?
Idag har jag och min brasilianske granne Nino akt till en plats som heter Nusa Dua, det tar typ 20 min harifran pa motorbike. Det var riktigt harligt att aka, sjuk trafik men en harlig frihetskansla..kanske snart vagar mig pa att kora sjalv. Nino var ute och surfade vid revet och jag lag pa en strandsol och softade.
Stranden i Nusa Dua ar verkligen paradis lik, klart turkost vatten ,vit sandstrand, skyddat fran vind och lite palmer pa det. Inte helt fel.

Igar borjade jag dagen med surflektioner fran en lifeguard pa stranden, Marciello. Han var strang men bra. Efter lite tips sa stod jag upp flera ganger om, och inte bara i en sekund eller tva. Progressivitet!!

Efter det var det lunch och vila infor traningen pa klubben. Jag hade med min i-pod vilket uppskattade av alla. Vi kunde kopla in tva stora hogtalar, blev schysst stamning med musiken. Det har nog aldrig varit sa vamt som det var just igar, helt sinnessjukt vad man svettas. Jag har slagit mycket  pa plattor med Ahmet, tranare och f.d indosnesikt proffsboxare (parantes). han ar jatte snall, kan knappt nagon engelska men det funkar anda. Jag har lyckats lara mig hans egenkomponerade slagkombinationer nu.
Jag har tyvarr lite probelm med att fora upp bilder fran min kamera. MEN eftersom min pojkvan anlander har pa Bali pa mandag! Oplanerat men otroligt uppskattat, sa kan detta leda till att vissa tekniska besvar elimineras.

Igar kvall efter traning gick jag och Nino via straden till Camilla, Ross och Maggie med flera som satt pa stranden och drack ol. det var riktgit harligt med stjarnklar himmel och havet framfor. Nagra balinesika killar joinade oss dar, de var ganska dragna pa deras inhemska dryck Arak, tank en svagare variant pa Absolut. Men de verkade i alla fall ha kul.

Nu maste jag sluta, men vi lar horas igen.

Adios


Kommentarer
Postat av: Plutten, eller trälajävel om du vill det (haha)

Fan va NÄÄJS att du uppdaterar bloggen igen :D

Jag om nååågon har saknat det:P

Jag hoppas att du har det bra på Bali, med Carl nu och allt ! Och ser frma emot att du kommer hem så jag får ringa dej igen och sedan träåffa dej. Jag fixar mej ett jobb nu jag , så snart rulalr det in extra pengar , och då får jag ta och komma ner till dej sen i Skåne och hälsa på vettja !

Massor av varma varmaaaaa kramar från Plutten som lever i ren rå köld i sweeeden :)

2009-02-22 @ 22:22:28
URL: http://pluttronja.blogg.se/
Postat av: felli

hej babe! riktigt kul att du börjat skriva i bloggen, verkar som om du har det riktigt bra ju!! ha de bäst och hälsa carl!

2009-02-23 @ 00:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0