Bali update

Hej alla!!!

Som ni ser sa har min blogg tagit en ny grafisk utformning tack vare min kara och tekniska pojkvan. Positivt for nu kanner jag mer for att skriva har, forhoppningsvis mer frekvent!

Befinner mig i Kuta pa Bali. Bor pa ett hostel som heter Komala indah II, schysst boende. Har tva min till stranden och 15 min till boxningsklubben. Inget varm vatten och mycket myggor, men det funkar. Har bott har i 8 dagar nu. Nar jag kom till Bali traffade jag en trevlig svensk tjej, Camilla. Efter tva timmar blev jag roomie med henne pa ett hotell i sodra delen av Kuta. Men eftersom jag vill vara nara boxningen och slippa allt for mucket turister sa befinner jag mig nu i norra delen av Kuta. Men jag och Camilla i hanger fortfarande nar vi kan.

Finns mycket som man missat att beratta men jag far ta de narmsta dagarna. Igar var jag fantastiskt aktiv.
Borjade morgonen med att halv atta springa pa stranden, efter det blev det den vanliga hotell frukosten the och banan toast, inte att forringa. Efter det drog jag ner till beachen for att hyra en surfingbrada for forsta gangen, har inte kunnat borja med det forst pga av att jag varot for brand sen pga av mina ogon.
Fick hjalp ute i vattnet av min brasilianska granne Nino som i princip surfat innan han kunde ga. Det var riktigt roligt, det var lattare att sta pa bradan an vad jag trott, men desto svarare att fanga alla vagor och inte pushas tillbaka hela tiden av alla strommar. I 3 timmar var jag pa stranden o slet bland vagorna, sen blev det lunch och powernap. Klockan tre vaknade jag helt dod och fick skynda mig till boxningstraningen som borjar kl 15.30. Det var roligt, forsta gangen som jag fick testa att sparra med killarna. Blev totalt bara 5 ronder, men battre an inget. De kor valdigt likt oss nere i Hollviken, liksom oss har de matchsparring pa tisdagar..kanske ar vanligt inom boxning eller sa ar det bara en slump.
Efter att jag tranat och svettats i tva timmar gick jag hem, duschade i mitt lilla badrum och gick sedan och kakade med mina tva grannar Thomas fran Schweitz och Nino fran Brazilien. De ar schyssta, lite som helan och halvan.

Kakade jatte god grillad tonfisk. Det ar valdig billigt att att och leva har. Man kan om hitta stallen dar man kakar och dricker for 15 sek., men det brukar hamna runt 25 sek. Dricker fruktdrinkar varje dag,bra for mig som har svart att fortara nyttiga saker i fast form!

Idag har jag inte varit sarskillt aktiv, har blasor i ansiktet men mest pa nasan. Solen tar sa sjukt hart trots att jag smorjer in mig hela tiden, var nog surfningen igar med allt saltvatten. Ska ner pa klubben i eftermiddag och kora ett pass.

Mina ogon ar antligen bra och har aterhamtat sig fran en nasty ogoninfektion. Atantibiotika i nagra dagar. Tydligen ett balinesiskt virus som jag fatt pa boxningsklubben, det ar ju valdigt smittsamt. Skont att det ar over nu!

Ska inom narmsta tiden forsoka fora in bilder sa ni kan se hur jag har det!

Vad jag har hort sa ar det sno dar hemma. Skoj for er!

Hoppas ni har det bra! Hors forhoppningsvis snart igen!

Ciao

Kommentarer
Postat av: C

kul att se att du använder bloggen nu när jag fixat o trixat... såg dock att kommentar fältet inte funka som det ska... får ändra det ikväll :)

2009-02-18 @ 13:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0