VM i sikte

Hej!!!

Nu är jag och Shippen klara för VM i Kina. Det har väl varit ganska klart länge, men ändå skönt att ha det på papper.
I helgen var det sista VM-kvalet i Eriksdalshallen i Stockholm. Killarna kvalade också till EM i Liverpool och junior tjejerna för deras junior EM i Bulgarien.
Vi bodde alla på Clarion hotel, väldigt fint boende nära och bra till hallen också.

Jag mötte danskan Gry Espensen. Det är lite nostalgiskt med henne, hon var en av de första tjejerna jag mötte när jag började boxas. Roligt att vi båda två hänger kvar. Jag tror att vi nu mötts ca 6 gånger. Jag har vunnit de senaste 4 av dom. Senast jag mötte Gry var på julgalan i december i Malmö -07. Det var en dålig match, ingen bra känsla i kroppen och stor frustration eftersom båda min tumleder var som jag själv brukar säga - fucked. Vilket är en mycket bra beskrivning. 
Trots att jag vann den matchen så var det nu väldigt skönt för min egen del att få revansch genom att boxa ut henne mycket bättre och ha en mer kontrollerad boxning. 

Shipra vann klart och tydligt mot en norska. Hon var som en iller och slafsade in hook och vänsterkrok om vartannat. Härligt att beskåda! Robin ( vår supertungviktare) gick match mot regerande svenska mästaren David Loy och föll på poäng. Det var en bra match, nästa gång så! 

Det var roligt att träffa allt boxningsfolk. Kings var där och hejade i avundsvärd halsduk. Stackars dalkullan hade problem med sina knogar, värsta inflammation. Hon fick kortisonsprutor i dom efter sin vunna match. Inte trevligt med sådana sprutor för fem öre! (vilka sprutor är trevliga?) Narkotika sprutor måste ju vara de enda "trevliga." Trevliga med viss reservation..

H.S.B var med, skönt att han honom som second i hörnan tillsammans med Erik.

För övrigt hände något sjukt i helgen. Jag glömde allt mitt smink!! Jag trodde inte att det var fysiskt möjligt för mig.
Jag lugnade mig genom  förhoppningar om att  få låna diverse saker av Ronja a.ka Dalkullan. Men när jag på Arlanda mottog ett sms från henne där det stod - Glömt allt mitt smink! Uppstod viss panik. Det är ju så att jag mycket väl kan klara mig utan smink, det är endast nödvändigt i roande och stimulerande syfte. Men det stör mina rutiner inför match, mycket av glädjen inom mig dör även i takt med att jag inte har mina älskade chosen ones i närheten.
Så det blev en snabb budget shopping inne på Åhlens som låg alldeles bredvid hotellet. Köpte L'oreals double extension tubes (den nya) och en Lumene mineral kräm foundation (förlåt Ingela) som fått bäst i test i Amelia. Vet inte vad jag tycker om mascaran, den är inte jätte bra men den är inte jätte dålig heller. Borde ge bättre effekt med tanke på att den tar dubbelt så lång tid att applicera på grund av två stegs fasen.

Detta är första veckan på mitt nya liv som en individ med en såkallad fritid. Eftersom jag gjort all min praktik under våra lediga dagar och sommarlov är jag nu ledig fram tills att vi tar vår examen i december. Känns märligt att inte vara på Teamwork. Jag har nog inte riktigt insett att jag inte kommer vara där mer. Det var sista dagen i fredags. Jag fick en fin flaska Champagne som avskedsgåva. I gengäld hade jag bakat en hallon,blåbär och bananpaj. Den var väldgt tråkig, både i konsistens och i smak. Men man kan ju inte lyckas varje gång i köket.

Mozartkulorna var sjukt goda och fungerade bra som motivation vill jag upplysa min numera sugardaddy och manager. Ett bra initiativ som jag tycker vi ska fortsätta med.
Imorgon kväll ska jag, Christine och Carl äga resten av Teamwork i bowling. Jag vet inte om jag litar på Annette tillsammans med tunga klot, dämpad belysning och en hal tävlingsbana. Det kan gå fel. Mycket fel.
Bäst jag har någon som håller min rygg.

Sleepy time. Deluxe.


Kommentarer
Postat av: manna

våga vara osminkad! haha

2008-10-12 @ 14:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0