Ningbo!!

Hallå där!

Vi har anlänt till Kina idag. Efter en lång lång resa är vi framme i Ningbo.
Flygresan från Helsingfors till Peking var ovanligt behaglig. Sköna stolar, tillgång till massa nya filmer (tvingade mig igenom Mamma Mia, fy fan) men framförallt Family Guy. Mycket bra avsnitt var där, saknade en vis person bredvid mig när jag asgarvade själv. Snyft.
På planet fanns även en levande dubbelgångare till Joseph Fritzl, a.ka källarmannen. Till saken hörde att han talade tyska, hade samma rufsigt mentalsjuk frilla och såg allämt stressad ut.
Behöver man kontakta Interpool? Någon som vet?

Kineser är söta. Äckliga med deras grisfötter, men för övrigt mycket söta. Får se hur länge jag bibehåller den åsikten

Hotellet vi bor på nu är bara tillfälligt för vårt lilla training/shoppingcamp vi ska ha innan tävlingarna börjar på lördag. Då byter vi upp oss till ett annat.
I hotelllobbyn hann jag snabbt skymta fransyskan som jag förlorade EM-finalen mot förra hösten. Jag hoppas hon har sjukt snygga slingor i håret, eller ett avundsvärt rosa läppglans. Det hade jag gått i gång på, då hade det blivit blodigt slagsmål på allvar. Men tyvärr brukar inte mina motståndare vara särskilt fräscha, vilket är dumt. Mycket dumt.

Jag och dalkullan delar rum som vanligt. Mycket skönt. Vi är så vana att bo med varandra att Ronja berättade att hon kan mina sovrutiner. Tydligen börjar jag vagga apatiskt medan jag pratar, sen suckar jag högt i ca 4-5 min, därefter insomnar jag lugnt och fridfullt.


Hoppas alla ni har det bra där hemma : )

Vi hörs av i dagarna.

Kramar från en "liten" stad i Kina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0