Nasty

Jag Klara Josefin Svensson är Nasty. Innebörden av det ordet är bland annat äcklig, svettig, ofräsch, B, dansk, rabbig, skanky etc, jag hade kunnat fortsätta ett bra tag. Anledningen till mitt tillstånd kan förklaras med två ord LÄTT PACKNING.

För mig var dessa två ord, lätt packning någonting nytt och skrämmande. Aldrig tidigare i mitt liv hade jag lyckats med detta påhitt, att exludera saker att medbringa under en resa. Jag trodde faktkiskt att det var en fysiskt omöjlighet för mig att lyckas med detta. Men så hände det att vi skulle åka till Kina, landet där shoppoholics pilgrimsfärdar, landet där allt man vill konsumera inte bara är billigt MEN mycket billigt. Det kan, om jag tänker efter ha varit just dessa påståenden som för första gången i mitt liv fick mig att packa lätt. Denna chans till att få plats med ännu mer shoppingfynd.

Allt verkade logiskt, tre linnen, fem t-shirtar, ett par jeans, ett par soft byxor. X antal trosor och strumpor som skulle slängas efter hand jag fann mina nya fynd. Klimatet skulle ändå vara som en mild försommar. Eller hur var det nu!?
Men så sitter jag här nu, frustrerad och nasty. Klimatet är ju inte heller vad som utlovades, ett sibiriskt mild klimat kan jag hålla med om. Shoppingen då? Njet, vi befinner oss inte på någon turistort. Allt kostar som hemma, om inte dyrare (mascara). Har lyckats fynda lite på en slags marknad, men i takt med att mitt underklädes stash minimeras växer min panik.
Att träna i samma t-shirtar och samma par träningsbyxor i snart en vecka börjar kännas..eller snarare doftas. För mig som lever på variations möjligheter i vardagen är detta ett kommunistiskt kläd fängelse. Jag lider varje dag jag tvingas bära samma plagg. LIDER.
Men så kommer vi till insikten, allt kan ju faktiskt inte vara negativt med detta. Precis. Jag tror om jag ska vara ärlig att detta är motsatsen till negativt. Jag behöver prova på det här med spartanskt levande, att inte ha fem mössor att välja på men bara en. Jag kan inte påstå att jag mår bra, men det gör väl ingen under den värsta avvänjningsproccessen.

Idag har jag hunnit äta frukost, träna ett pass med H.S.B och nu ska jag snart hoppa in i duschen. Tatti och Jenny ska gå match idag, men jag stannar kvar på hotellet och vilar. Goda råd från H.S.B som till och med jag kan lyda.

Igår vann natta och tatti grymma matcher! Dalkullan förlorade en välboxad match mot en ukrainsk avart. Vi disskuterade det, jag och Ronja igår. Hon påstod  nämligen att detta var den fulaste avarten hon mött i hela sin boxningskarriär. Jag var då snabb med att kontra och påstå att Alexandra Koslan a.ka grottapan från de djupaste skogarna i Ukraina också är om inte en ännu mer avart. Men så kom ett klockrent svar och förklaring. Koslan är  nämligen en fram alkoliserad, grottmänniska med en tillklippt hockeyfrilla som heter duga, hon har även en "garderob" som skriker SUSPEKT.
Men denna födda frarbror a.ka DET som Dalkullan mötte igår är helt och hållet en naturlig avart.
Så hon vinner alltså tävlingen. Eller förlorar, det beror på hur man ser det.

Vi hörs senare.

Kram till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0