Flanerande i Ningbo

Idag fick jag sovmorgon till halv åtta ( Tack Erik). Vi körde lite morgongymnastik ute på vårt lilla torg. Det var skönt, men ganska blåsigt idag.
Efter det var det frukost som vanligt. Min frukost här består av cornflakes och kalaspuffar med mjölk. En toast och ett stekt ägg till det. Till det dricker jag apelsin juice, ibland är jag lite crazy och blandar upp det med grape eller äpplejuice. Då blir det fest. Vi har även ett fint utbud på perfekta clementiner. Det uppskattas.

Jag och min träl tog en runda till marknaden efter frukost. Det inhandlades shalar (skräll) mössor, smycken etc.
Jag mår lite dåligt över att jag har blivit så mesig med att pruta. Jag orkar liksom inte stå och dividera om femkronor här, det finns inte så mycket konkurrens här heller så det är inte lönt. Gulingarna springer liksom inte efter en när man gett ett skambud. Tyvärr.
Annat var det när jag var i Indien, jag var inhuman mot de indiska försäljarna. Men anledningen var så enkelt som så att de drog i mig för att de trodde det stod blond och lättlurad i pannan på mig. Men kineserna här är mer behagliga. Idag drog i och för sig en kinesisk tant sönder en tiokronors sedel som kanske vägrade släppa. Det var ganska skoj.

Tränade ett lätt pass med H.S.B ikväll, kändes skönt. Kollade snabbt några ronder på ryskan på videokameran som Shippen hade hjälp till att filma. Ska bli skoj med match! Ska fokusera på att ha roligt och kunna safta på hprt med min höger. Jag ska ha min guard väldigt tät, och hålla uppe min vänster.

Nu ska jag städa, det skall vara rent och snyggt innan jag går match.

Notering till vår fotograf Arne. Sluta ta bilder på mig i grodperspektiv. Jag ber dig. Det om något är inhumant!

Nu ska jag sova!!

Tänk aggressivt och framförallt positivt imorgon vid halv tio tiden svensk tid. Det hade passat bra då. Tycker jag.

Kinapuff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0